måndag 19 oktober 2015

Så blev måndagen..........

Det har varit en bra helg och den känns lång fast kort om ni förstår vad jag menar. Vi har hunnit med mycket men tiden har ändå gått väldigt fort. Ja ungefär så menar jag.
Men idag är det ju måndag.
Idag började jag dagen med att springa en runda tillsammans med Molly vår border collie och avslutade det med några varv upp för en lång sten trappa.
 Där jag sprang idag på morgonen är skogen så tät att dagsljuset inte når riktigt ner till spåren.
Men det är härligt underlag att springa på.
 Sedan blev det några varv upp och ner för den långa sten trappan. Springa upp och gå ner.
Sedan var det bara att gå hem, där landa i soffan efter en dusch och njuta av en mugg te innan det var dags att sätta igång och jobba några timmar.
Detta är ett kanon sätt för mig att kicka igång dagen och hundarna blir nöjda och sover lugnt när jag sedan sitter och arbetar.
Ibland har jag tre hundar med och ibland tar jag bara en. Min gammel tant Lea får inte längre följa med då hon har ont i kroppen om hon motioneras för hårt så hon ligger nöjt kvar hemma och väntar på en promenad i stället. Så blev min start på denna måndagen.
                                    Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar