tisdag 20 oktober 2015

Kämpa med en sur en...

Det är märkligt det här med vädret. Jag är ju ute mycket och har faktiskt klarat mig från regn nu ett bra tag. Men så idag tänkte jag att jag skulle rida en stund, första gången efter att jag fick diskbrock.
Ja men då så klart börjar det regna!
 Började som alltid med att skritta fram. Ja jag ska kanske presentera.... Detta är alltså vår häst Celeste eller Cillen som hon till vardags kallas. Hon är en knabstrupper och ja hon ser ut som Pippis Lilla Gubben även om prickarna bleknat och hon blivit väldigt ljus med åren. 
 Cillen är lite speciell kan man kanske säga, hon blir lite sur när man inte ridit henne på ett tag och då bjuder hon inte till alls om man säger som så.
Så idag fick jag kämpa lite kan jag säga, men roligt var det.

 Så var det ju det där med vädret, hm ja ni ser ju hur vi njuter...
Genom blöta men ändå nöjda avslutade vi och Cillen fick en god kvällsmat och jag en varm filt och en mugg varmt te.
Ah man kan ju inte annat än älska det, ja hästarna, stallet och ridningen alltså!
                                  Anki

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja det var jätte härligt trots att jag var genom blöt när jag var klar av regnet som föll. Häng med någon dag vet jag!

      Radera
  2. Men så underbart!! Har ni kvar henne eller lånat ut?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh ja dessa hästar är svårt att låta bli, älskar det verkligen! Vi har kvar henne och det ska vi fortsätta ha. Hanna rider henne mest men då och då tänker jag göra små ridturer.
      Kram

      Radera