söndag 18 oktober 2015

Ikea och fin besök igen..........

Jag känner mig lite som en papegoja just nu med de ständiga uppdateringarna med renovering och grejande i från samma rum.
Men det är ju där vi är just nu, mitt i renoverandet och i ordning ställandet.
Efter som det är söndag idag så har vi tagit det ganska lugnt, ja i förhållande till andra dagar i alla fall.
Jag och M for en snabbis till Ikea för att inhandla ben till våra sängar. Det ska till en ny säng gavel på den men i väntan så fixade vi ben i alla fall. Vi for också förbi Mio för att titta på sängar och en ny soffa. Erik ska få en ny säng och soffan som vi haft i tv-rummet som jag envisades med att ta med hit visade sig vara för stor som vi misstänkte, men som jag gärna ville skulle vara fel.
Vi har börjat ställa in saker i Eriks rum, men kan inte flytta in allt förrns elgubbarna varit här och fixat med alla uttag.
Men det vi har fått på plats blir väldigt bra.
Så när vi bestämde oss för att pausa en stund så fick vi ännu en gång fin besök....
Otroligt vackra är de rådjuren.
En lång stund kunde jag stå och titta på det innan det lugnt traskade iväg in i skogen igen.
                                  Anki

4 kommentarer:

  1. Äntligen kom jag in på din blogg igen. Härligt!

    Ni är fantastiska att jobba och få saker klara på nolltid. Förstår att det är mycket kvar men när ni håller på så hinner ni ju också boa in er. Kan riktigt känna hur ni landar nu.

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Tja vi gillar att få saker gjorda, alltid skönt när det blir klart.
    Ja faktiskt känns det här riktigt bra, bättre än vad jag trodde. Nu har jag kommit igång och börjat träna igen och det är så skönt att kunna ta sig den tiden.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Måste bara säga att bilden på rådjuret är fantastisk! Och vad roligt att det känns bra med flytten. Ni gör så fint! När beräknar ni flytta in på riktigt?
    Min verksamhet går jättebra, så roligt. Tänkte på det, att det var mycket du som gjorde att jag vågade faktiskt, du trodde på idén, så tusen tack för hjälpen på vägen. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har flyttat in helt sedan en vecka men har lite saker kvar på andra stället. Det är så roligt att följa dig och din verksamhet, roligt att du gjorde det! Tack det var snällt sagt, jag tycker ju att jag lärt känna dig lite bättre efter som vi träffats några gånger och då jag vet hur ni bor och sett det själv så var det ingen konstig sak att heja på.
      Alltid roligt att kunna hjälpa till!
      Kram

      Radera