torsdag 1 oktober 2015

En början......

Då var det klart och huset är nu officiellt vårat. En intensiv dag och nu har vi landat trötta i soffan.
Efter vårt möte på banken med säljarna så bar det av direkt ut till nya huset för att möta upp vår vanliga snickare, elektrikern och han som ska hjälpa oss med att få ordning på grunderna på idén till nya trädgårdsbilden.
Det kommer bli så bra och extra glad blir man när man får gillande från han som ska markbereda.
Men vad ska vi då börja med?
 Jo vi ska börja med ganska mycket, detta är då hallen och
 trapphallen
 allrummet på övervåningen med loft, allt detta ska göras om. Ny el, vägg och takbeklädnad.
 Detta ska bli Eriksrum och det har högsta prioritet. Garderoben som ni ser ska bort, ny el, gips och nya tapeter.
Det samma gäller här inne i det rum som ska  bli vårt sovrum.
Vissa delar gör vi själva och annat har vi lämnat bort.
Men det första vi ska göra är att måla det som ska bli vårt vardagsrum och där glömde jag ta bilder...  Ja bilderna får ni nöja er med, fel objektiv med idag och det jag skulle velat använda är tyvärr nerpackat. Men fler bilder kommer.Men det får jag göra imorgon. Låter det konstigt att vi börjar där? Kanske men det är för att el och annat måste fixas med där uppe innan vi kan sätta igång där.
Målarfärg har inhandlats och imorgon är det bara att dra på sig arbetskläderna. Det tunga jobbet överlåter jag åt M men måla kan jag göra, så bara att dra på en bra talbok och sätta igång.
Nu kör vi.....
                                   Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar