tisdag 13 oktober 2015

Renovering fortsätter.........

Lite uppdatering om vad som händer här i huset tänkte jag bjuda på. Vi började ju på med Eriks rum, våra kära snickare har ju fixat upp gipsskivorna och elektrikerna har dragit ny el och lagt in allt i väggarna. Men sedan har vi tagit vid och detta är nu gjort...
 Så här såg det ju ut när vi startade. Garderoben rev vi bort, ny el har dragits och lagts in i väggarna, ny gips på detta.
 Det här är en bild från vårt blivande sovrum, här var det en dörr mellan rummen som nu blivit igen satt. Här är det ännu så länge bara spacklat och målat bakom elementet. Men snart är det dags för tapeter även här.
Tapeter är uppe på alla väggar utom en i Eriks rum. Nya lister är också på plats. Tapeten ser grå ut här på bilden men den är varm vit. Det sista ska bli tapetserat innan fredag är det tänkt så elgubbarna kan sätta dit alla uttag men mera. Erik längtar efter att få flytta in och plocka upp sina saker igen.
                                    Anki

3 kommentarer:

  1. Hej !
    Har ni redan flyttat ? Hängde inte med där ,nu ska jag se till att läsa ikapp hos dej . Ha de gott.
    Kram B

    SvaraRadera
  2. Men hallå nu är jag ifatt ..... det är ju mitt berg du bor på , att du inte har berättat att det var T och G hus ni köpt :-)))) Välkommen .Vi lär ju ses i r l här hemma å inte bara på Blomsterlandet .
    Kram B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag trodde du förstod det efter att jag lade ut en bild på huset :)... Men nu vet du! Ja nu ses vi säkert då och då på annan plats än blomsterlandet.
      Kram

      Radera