söndag 11 oktober 2015

Redan tillbaks.......

Oj vad fort de fixade flytten av internet, tv och annat. Så nu är jag åter snabbare än jag trodde. Jösses vad vi varit flitiga denna helgen, nu är i stort allt flyttat från det förra huset. Bara lite rullgardiner, gardinstänger och någon tavla kvar som ska skruvas ner. Så skönt att ha det gjort. Men nu råder ett smärre kaos här men det får vi stå ut med ett tag. Vi har fortsatt fixa i sovrummen samtidigt med flytten. Jag och svärfar spacklade båda sovrummen i fredags kväll och sedan har han slipat och spacklat en gång till. Tapeterna i Eriks rum har han börjat sätta upp och det hoppas vi blir klart i början på veckan. Nu ska vi bara hitta tapeter till vårt sovrum också, inte helt lätt det där. Men nu är vi på plats och det underlättar ju då man kan jobba lite på kvällen och ändå äta med familjen osv.
Bilder visar jag i morgon, måste bara leta fram sladden till kameran...
Nu titta på en film efter en intensiv helg som flutit på med hjälp av M´s bror Tomas, Hanna, svärfar och svärmor som fixat med mat och passat Erik, Carita och Magnus som kom med färdigt fika till oss alla. Tack!
                                 Anki


2 kommentarer:

  1. Ni är verkligen effektiva!! Så kul att höra att det går framåt för er och att ni är på plats.
    Har du några bra pepp-, inspirations-, feelgood-filmtips åt mig. Skulle verkligen behöva några.

    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej vännen! Nja just nu står det still i tankarna när jag försöker komma på bra film. Men en som jag gillar väldigt mycket är Beatrice Potter, en dåtidens uppstickare vad gäller kvinnor. Kommer jag på fler hör jag av mig.... Dokumentärer är alltid bra tycker jag!
      Kram

      Radera