onsdag 21 oktober 2015

Gubbar eller inte.......

Tänk vad glad man kan bli för några brytare och uttag.
Duktiga och effektiva killar de där el gubbarna, ja jag kallar dem för det fast de nog inte ens fyllt trettio om jag ska gissa på åldern.
Erik talade glatt om för dem att hans mamma kallar dem för elgubbar.....

Han är bra på det där Erik att berätta vad man säger, fast det blir tyvärr inte alltid riktigt rätt när han berättar men ganska kul blir det.
Men det bjuder jag på, att jag kallar dem elgubbar menar jag.
Så nu är det klart med ny el i sovrummen och vi kan ha lampor tända, skönt nu när mörkret faller på.
Onsdag idag och här behövs en tur till affären, kylskåpet gapar tomt endast en liten gurkbit kan bjudas som grönsak och massor av annat behöver fyllas på. Så här ska handlas mat idag och packas upp kartonger, snart är allt i köket på plats och det känns bra.
Så nu drar jag igång denna onsdag!
                                  Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar