tisdag 6 oktober 2015

Nytt i garderoben.........

Plötsligt en morgon när man tar fram kläder till sonen och han sätter på sig dem ser man att byxorna bara räcker till halva vaden. Tröjornas ärmar går knappt ner till handleden och hösten har gjort sitt intåg på allvar. Vad händer de där sommarmånaderna egentligen? Samma sak varje år och lika förvånad blir jag varje gång.
Så idag var det bara att åka och handla kläder till den lille som inte är så liten längre i vart fall om man ska gå efter kläderna.
Det viktigaste var byxor för det var det minst av som passade av kläderna i garderoben. Ett par fodrade jeans, perfekt nu när det börjar bli kyligt men inte så kallt att det behövs termobyxor. Mjukbyxor som är sköna att leka i och går bra att ha under regnbyxor om det behövs. En jätte fin stickad lite tjockare grå melerad kofta. En väst, perfekt att dra på över tröjan på morgonen då det faktiskt är ganska kallt och som bara är att ta av fram på dagen då det är lite varmare.
Allt hittade jag på H&M. Tycker att det är svårt med pojkkläder ofta finns det inte så mycket att välja på men idag hittade jag vad jag ville ha och H&M är nog det stället med basplagg som jag gillar bäst när jag ska handla till Erik.
Så nu klarar han sig några veckor till innan det är dags för vinterkläder och tjocktröjor på allvar.
                                   Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar