tisdag 27 oktober 2015

Pyssel och paus....

Här målar jag flitigt flera gånger om dagen och jag känner mig väldigt nöjd med resultatet. Hur det blir tänker jag att ni ska få se när alla luckor och lådfronter är målade så tills dess får ni hålla er till tåls precis som jag. För jag vill så gärna sätta dit en lucka bara för att prova hur det blir.... Men jag får vänta...
Den här veckan är det ju lite lata dagar för mig och Erik då han har höst lov. Vi pysslar lite tillsammans och stundvis försvinner han in på sitt rum för att bygga med lego. Då passar jag på att sätta mig och läsa lite. Här Lantliv med första jul inspirationen, till det tända ljus och en stor mugg varm choklad att värma mig med efter en promenad med hundarna.
Med nio plus grader och sol känns det som att jul är väldigt långt borta, men bara 7 veckor eller något sådant kvar till självaste dopparedagen.
Hurdana är ni, är ni riktiga julfirare som går loss fullständigt på pynt, mat och klappar?
Jag formligen älskar julen, pyntet, maten och tiden för familjen. Innan jul vid första advent så där börjar det riktigt spritta av julkänsla i mig, då vill jag pyssla och pynta för fullt. Laga mat och slå in klappar (även om vi vuxna håller nere antalet ganska hårt så blir det en hel del till familjens minsting). Men så kommer då den 27/12....
Då vill jag bara ha bort allt pynt, stjärnor och ljusstakar får gärna vara framme ett tag till men för övrigt så vill jag bara ha bort allt och få in ljuset och massor av tulpaner med löfte om vår.
Men just nu planerar jag julklappar, för jag vägrar springa runt med allt folk i december för att handla. Så det ska jag göra klart nu i november och då kan vi baka och fixa med maten hela december fram till jul.
Hm.... Det blev ett väldigt julande i detta inlägg trots att tanken inte var sådan men så blev det och där får det vara bra med det för denna gången.
                                   Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar