tisdag 20 oktober 2015

Tisdag men om måndag....

Jag vaknar tidigt, så tidigt att inte ens tuppen har lyft på ögonlocket skulle jag tro. Jag är inte van vid det, van att känna mig så utvilad så kroppen faktiskt vill vakna och gå upp.
Den brukar streta emot och frusen vill jag dra täcket över mig och bara strunta i att klockan ringt och dagen snart ska börja.
Även om jag med åldern, jodå det måste bero på den, så har jag lättare att gå upp på morgonen nu. Men gärna inte före klockan ringt, så jag kämpar mig ner under täcket och tänker sov!
Men inte hjälper det, tankarna tar fart och rusar iväg så med en suck sätter jag mig upp och kliver ur sängen.
 Vi bestämde oss för att baka jag och Erik när han också vaknat.
 Han gillar att hjälpa till i köket.
 Smaka på smeten.
 En stjärn socker kaka blev det.
Så kanske var det inte så dumt att vakna tidigt ändå när jag tänker efter.
Men nu är det dags att starta denna tisdagen ordentligt.

2 kommentarer:

  1. Vaknar man tidigt får man mycket gjort! Härlig dag och vilken fin kaka!!
    Jag var ledig igår och hann massor bland annat fick de barn som delar rum enkelsängar istället för dubbelsängen och vi flyttade om möbler så att rummet blev som nytt. Går att göra massor av lite och de tyckte att det blev jättebra. Blir även ett nygammalt kontor åt oss med de möbler som blev över. Sån återvinning gillar jag!

    Härligt att läsa hur det går framåt för er och toppen att du kommit igång med träningen igen, håller foten?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland räcker det att ändra runt med det man har för att få en ny känsla. Härligt!
      Det är så skönt att vara igång med träning igen, hela kroppen mår bättre. Ja ännu har foten hållet, men använder ett stöd när jag tränar.
      Kram

      Radera