tisdag 9 februari 2016

Stööön.........

Vad är det som får en sjuåring att studsa upp glad tidigt på morgonen?
Det spelar ingen roll om han är sjuk eller frisk, vaknar tidigt gör han ändå. Medans jag ,mamman stönar och inget högre önskar än att få slänga väckarklockan i väggen, dra täcket över huvudet och sova ett tag till.
Vi har ju ett gäng hundar i vår familj, närmare bestämt fem stycken och till och med dom har fattat. När hussens klocka ringer studsar alla fem glatt upp, klockan fem!!! Och det gör även hussen!
När min klocka ringer några timmar senare ligger alla lugnt kvar och snarkar. Japp dom vet att här stressas det inte igång på morgonen, det finns tid att sträcka på sig, öppna ögonen och bara vakna. Detta varar tills jag öppnar dörren ut till tv-rummet, där möts jag av ett glatt - God morgon mamma.
Jodå han är en av de sötaste ungarna i världen, men måste han vara så vansinnigt morgon pigg??
Ja hopp då säger jag väl GOD MORGON!
Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar