torsdag 11 februari 2016

Ordning och reda..........

Nu har det visats bilder på husdjuren i familjen i flera dagar så nu får ni se något annat.
Jag är en ganska stor ordningsmänniska. Jag vill ha bestämda platser för allt. Men mellan varven kraschar det och det blir kaos i något utrymme.
Ha ha, ja så är det men jag ger inte upp. Jag kämpar på med att försöka organisera. Vi är ju flera i familjen och de är inte lika intresserade av "var sak på sin plats" så det gör det hela lite svårare.
 Idag var det skafferiets tur, vi har ett stort sådant i köket och tyvärr rymmer det massor. Även det som inte ska vara där....
Så idag har jag tömt ut, städat av och ställt iordning. Jag ställde även in dessa plast backar eller vad man ska kalla dem. De har lock och det passar perfekt för hund/kattmat och sortering.
Nu ska jag bara skriva på vad det är i så att det är lätt att ta rätt mat och att slänga skräpet där det ska vara.
Anki

3 kommentarer:

  1. Läser ikapp på din blogg och njuter av alla vackra bilder. Du är så himla duktig Anki! Vore så kul om du kunde fota alla våra djur ju!

    Skrattar när jag läser detta inlägg. Oj, oj.. det där har vi gemensamt och även det där med att alla i familjen inte har samma intresse för ordning och reda. Det vet jag en hel del om.. men vi kämpar på Anki och du ser, det blir ju toppenbra!

    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag kan fota djuren, vi kan bestämma något. En tur fram på våren kunde vara roligt!
      Japp här pågår ständigt kampen och jag ger inte upp. Önskar bara att det smittade av sig på övriga familjen.
      Kram

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera