måndag 15 februari 2016

Hundpromenader.....

Fasiken vad halt det är ute, jag har halkat runt på hundpromenaderna och är lika glad varje gång jag kommer hem med alla ben i kroppen hela. Men skulle nog behöva en ordentlig massage efter dessa spännande turer med alla muskler, ja ja de jag har då, på helspänn.
Jag har en talbok i hörlurarna och halkar glatt runt med hela hundgänget, då och då lägger jag upp ett skratt och kommer oftast på mig själv med detta. Då måste jag kika mig runt för att se om någon tittar konstigt på den ensamma skrattande människan.
Och skrattar jag inte högt så händer det att jag går runt med ett stort fånigt leende i hela ansiktet, men det brukar bara resultera i ett stort leende tillbaks från de jag möter och det är ju alltid trevligt.
Jag känner mig lite som The crazy dog lady när jag kommer farande med alla fyra hundarna, ja den lilla får inte följa med ännu på de längre promenaderna och med ett stort flin eller ett gapskratt bubblande. Men vad sjutton det bjuder jag på, om någon orkar lägga energi på mig, mina hundar eller så är upp till dem. Själv har jag fullt upp med mitt eget liv och det räcker.
Men de jag möter på promenaderna är trevliga och vissa ser man fram emot att träffa och saknar när man inte sett dem på ett tag.
Det är en av de roliga sakerna med hundarna, de öppnar vägar för nya bekantskaper och det är alltid roligt.
En liten tanke från en hundtokig!
Anki

4 kommentarer:

  1. Känner igen de där halkturerna. Jag går med hunden och ponnyerna men är det is får ponnyerna stanna hemma då de inte är skodda. Is på vägarna är nog det värsta jag vet, allt bli så begränsat då och jag vill ju gärna gå både långt och fort.


    Crazy dog lady - är helt säker på att du förgyller din omgivning.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här, jag vill gå långt och fort men det är förenat med risk för benbrott just nu. Så nu när solen skiner önskar jag ännu mer att det var snö och is fritt.
      Ha en härlig dag!
      Kram

      Radera
  2. Jamen, visst är det svårt att gå ute. Översnöad glansis och små livsfarliga iskullar under fötterna på hundpromenaden. Här gäller det att inte ha händerna i fickorna utan balansera och vara beredd att ta emot sig.

    Gå försiktigt!

    Ha en toppen dag och kram,

    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha du beskriver det perfekt. Går runt lite som en vaggande anka när jag försöker undvika de värsta fläckarna med is.
      En toppen dag till dig önskar jag också!
      Kram

      Radera