lördag 13 februari 2016

Fix åt hundarna........

Idag har jag varit iväg och jobbat, ja alltså inte i mitt eget företag utan i vården. Blev tillfrågad för ett tag sedan om jag kunde tänka mig hoppa in extra, kände inte så mycket för det men åkte dit på ett besök och det ena ledde till det andra. Så idag fick jag hoppa in, riktigt roligt måste jag säga. Har ju inte vantrivts i vården alls men efter 23år så var jag trött på alla helger, röda dagar och sedan gick det inte att kombinera med alla sjukdagar som blir pga Eriks sjukdom. Men som extra funkar det ju fint, då kan jag styra själv när jag kan jobba och även om jag vill jobba helg. Så det var riktigt kul idag.
Här hemma började M med ett mindre projekt än vi tänkt då vi annars hade behövt vara två. Så han har satt panel i hundrummet.
 Så här långt hade han kommit när jag kom hem.
Sedan har vi satt golvlister och byggt en våningssäng åt hundarna. Så nu kan de ligga både under och ovanpå. Tanken är att allt ska målas och sedan är det bara att lägga i dynor för hundarna att ligga på. Detta utrymme är bara till för att de ska kunna ligga där och torka efter att vi har tränat eller om det är väldigt blött ute innan de är med oss i huset. Blir riktigt bra.
Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar