torsdag 18 februari 2016

En härlig träningsdag idag.......

Här har det som på många andra ställen kommit snö idag och det hade jag ju kunnat klara mig utan måste jag säga. Jag och en vän hade bestämt oss för att träna med hundarna idag så det var bara att ta på kängorna och ge sig iväg.
En trött bloggerska som synes, sviterna av sista migränanfallet hängde kvar på morgonen men släppte efter några timmar. En härlig stund med hundträning blev det, Vivi fick jobba ordentligt, Dottie fick gå några linjer tillsammans med Elenas Naga. Lilla Zoda fick gå två linjer och fick sedan springa med när vi gick en liten sväng. Väl hemma var det tre nöjda hundar som somnade gott. Härligt! Själv var jag nöjd med hundarna, lite att slipa på med extern markering för Vivi men annars var det bara bra idag.
Anki

2 kommentarer:

  1. Härligt att se dig!! Så roligt att komma igång med träning, när börjar jaktsäsongen?

    Här har jag kommit igång att så smått träna min lillpålla som nu kan dra snökälke med kusk på! Dags nu när hon hunnit bli 6 år tycker jag... sen är det dressyr i tömkörningen. Hon är så himla duktig, ambitiös och lättlärd så det är riktigt roligt.

    Hur tidigt börjar du träna valparna?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jaktsäsongen är precis avslutad så nu väntar en vår/sommar med träning inför jaktprov och nästa jaktsäsong. Jag börjar med lekträning redan när de är 8 veckor.
    Vad roligt att du kan sitta efter henne nu. Jag är inte bra på tömkörning, brukar överlåta det på Hanna. Har du någon vidare plan för henne? Tävling?
    Kram

    SvaraRadera