torsdag 18 februari 2016

En nödsituation...........

Vaknar tidigt och tassar upp tyst för att gå på toaletten. Bland det bästa som finns om ni frågar mig att få sätta sig där och släppa på trycket när man är så där kissnödig så det nästan rinner över. Men det är då det händer...
Inget toapapper!
Och bara tomma rullar i korgen där vi brukar ha nya rullar i....

Gaaah...... Förstår ni hur många tankar som svichar förbi i mitt huvud medans jag sitter där med byxorna nere vid fötterna?
Börjar ropa på M men ingen reaktion där inte, han sover som en stock febrig som han är. Ropar högre och högre helt övertygad om att snart vet alla grannar att jag sitter i en nödsituation på toa! Efter en bra stund hör jag någon i trappan och M kommer till undsättning. Jag har ett långt utlägg om vikten av att fylla på papper när man tar det sista.... Sedan slår det mig att alla rullar tog ju inte slut på en gång så jag borde också ha sett att rullarna börjar ta slut i korgen. Så en bit gaffatejp över munnen hade inte varit fel där innan jag yttrade mig, så jag traskar skamsen ut i köket och gör en mugg kaffe till M det är han värd efter att ha räddat mig från toastolen!
Anki

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där och paniken när man inser.. ha ha. Tur att din hjälte kom till undsättning.

    Ha en toppendag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha javisst är det en retlig situation! Vardagshjältar är de bästa :)
      Kram

      Radera