fredag 5 februari 2016

Som en disktrasa........

Godmorgon, äntligen är fredagen här. Idag känns det ungefär som att jag blivit överkörd av en ångvält. Jisses vilken omgång med migrän det blev igår. 12 timmar med huvudvärken från helvetet är inte att leka med vill jag lova. Vid 18 tiden igår var jag så desperat att jag ville åka till sjukhuset, men bestämde mig för att prova en dos till. Hanna kom och hjälpte med hundarna och fixade kvällsmat till Erik och lite te till mig. Vid 19 började det ge med sig och jag kunde ta en efterlängtad dusch innan jag drog täcket över mig och somnade.
Självklart händer sådant här när M inte är hemma och inte bara kan komma hem. Men nu är det över för denna gången.
Idag är M hemma och sköter allt runt Erik, skola, sköterskebesök, hämtning, för efter en sådan omgång som igår är jag lika stadig som en urvriden disktrasa.
Så jag börjar denna fredag så lugnt det går för att inte starta upp något nytt anfall, så här blir det soffhäng och massa te nu på morgonen.

Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar