måndag 29 februari 2016

Ny vecka och nu drar det igång...........

Då är det nedräkning igen, ja inte till helgen utan till hantverkarna sätter igång med att fixa huset utvändigt.
Denna veckan börjar de, imorgon eller på onsdag och jag längtar så efter att få allt färdigt. När de är klara vill jag ha vår så vi äntligen kan sätta igång med finliret i trädgården. Jag längtar efter att äntligen få köra händerna i jorden, plantera blommor i krukor och träd i trädgården. Snart är vi där även om det känns länge dit när jag tittar på snön som fortfarande ligger utanför fönstret.
Här ser ni en favorit, blå bolltistel.
Jag drömmer vidare och planerar för trädgårdsåret 2016.
Anki

2 kommentarer:

  1. Å så spännande! Vad planerar ni att göra med utsidan?

    Jag har också börjat längta efter trådgård men har ingen aning vad jag skall göra med en övervuxen variant anno 1970. Ska nog börja med att njuta av vårblommorna som kommer upp i rabatten längs södervägen med sedan blir det nog att rensa ur och ta bor sådant som är fult och övervuxet.

    Ha en underbar måndag!

    Kram, Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Menar du fasaden på huset eller i trädgården? Vi ska byta tak, fönster, tilläggsisolera och sedan blir det panel på. I trädgården ska det upp staket, sås gräs, planteras, dras el för lampor ja en hel del ska bli klart innan hösten kommer igen. Kram

      Radera