måndag 7 december 2015

Projekt pall........

Så var det måndag igen och en ny vecka startar. Det är härligt det där med att ha dagar framför sig som man inte vet något om. I helgen så rensade vi massor av flyttkartonger, slängde och plockade upp. Det har fri gjort lite utrymme i det rum som jag ska ha som arbetsrum när vi fått undan allt. Men nu är det så mycket utrymme att jag kan vara där inne i ett hörn och jobba.
Jag har fått hem två fotpallar/sitt puffar som ska göras i ordning till Eriks lekrum. Jag gillar att få arbeta med händerna och med verktyg så jag har sett fram mot detta ett tag men inte haft plats att vara på men nu så.
 Jag glömde ta kort innan jag tog bort över tyget men här är pallen när vadden och allt sitter kvar. Fast jag han lossa det i neder kant innan jag fotade...
 Här är vadd och dyna borta, stommen var ganska skranglig så jag behövde staga upp den lite....
 Dynan får stå vid sidan och vänta tills det är dags att klä den.
Jag funderar över benen, jag tror att jag vill byta dem mot andra. Får fundera på det lite. Här har jag i vart fall spikat i ett par spikar och dragit åt skruvarna för att få stommen stadig igen.
Nu ska jag bara beställa det där tyget jag letat efter. Jag fastnade för Svenskt tenns röda elefant tyg men tyckte att det var lite dyrt men jag har inte hittat något som jag gillar så jag tror det får bli det ändå.
Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar