torsdag 3 december 2015

Nu händer det grejer........

Idag har det dragit igång i trädgården och jag är så där löjligt glad. Nästan som att få paket ni vet känslan.
 Detta är vid sidan av huset och nu ser ni kanske hur vi tänkt utnyttja tomt ytan genom att få en nivå som är slät i slänten.
 L-stöd sätts för att hålla massorna på plats.
Rör för dränering och el dras samtidigt.
Åh det blir så bra!
Jag ska fortsätta ta foton och visa er. Tänker att jag gör ett större inlägg till våren då man kan se hela projektet från början till slut. Vi ska ju själva ta vid och sätta upp staket och annat när de är klara med alla stora tunga saker.
Anki

2 kommentarer:

  1. Ja, inte 17 var det bara att typ "rensa lite ogräs och flytta på en liten buske" som skulle forma er nya trädgård inte! Ha ha ha... men det känns nästan som om jag kunnat räkna ut det, ni/du är så himla duktiga på att verkligen SE hur det går att använda det som finns och hur det nya ska skapas. Så otroligt roligt att få följa de nya projekten!! Ser fram emot vårreportaget också. Kul!!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack Ann-Mari för dina fina ord. Nepp inte bara att flytta någon buske och rensa ogräs, här krävdes lite större åtgärder. Ja här får jag släppa loss på kreativiteten och visa vad jag går för vad gäller trädgårdsdesign. Det kommer bli jätte bra!
    Kram

    SvaraRadera