onsdag 9 december 2015

En klar och en kvar........

Jag visade ju pallarna/ sittpuffarna som jag tänkte klä om för några dagar sedan. Hur blev det då??
 Så här såg dom ut från början.
 Tyget borta, bara vadden kvar.
 Vadden borta, bara stommen och sittdynan kvar.
 Jag tog bort sittdynan, stadgade upp stommen och skruvade åt benen.
 Det tänkta röda tyget fick bli ett blå/vitt när jag sprang på detta.
 Här har stommen fått ny vadd och nytt tyg.
 Här håller jag på att klä sitt dynan.
Det färdiga resultatet på första pallen.
Känner mig väldigt nöjd med resultatet. Tanken är att Erik ska ha dessa i sitt lekrum när det är helt klart. Perfekt att sitta på när han och någon kompis vill sitta vid det långa bordet och bygga med lego eller rita.
Anki

2 kommentarer:

  1. Så roligt det är att följa din blogg. Tittar in hos dig varje dag.
    Trädgården kommer nog att bli superfin, men vilket jobb.
    Sittpuffen blev så mysig.
    Madeleine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Madeleine!
      Kul att du hittat hit och att du lämnar en kommentar. Ja det är ett jätte jobb med trädgården men det kommer bli toppen när det är klart så helt klart värt det!
      Kram

      Radera