söndag 13 mars 2016

Regnbågstårta denna söndag.........

Ibland hänger inte jag med mig själv riktigt. Jag laddade ner bilder i datorn förut och var sedan helt säker på att jag skrivit ett inlägg, men efter att jag började fundera på om jag gjort det eller inte så tittade jag efter. Nej det hade jag inte gjort!
Men här kommer det då det jag tänkte visa!
Erik är ju fortfarande sjuk, 5:e dagen idag med 41 i temp, han har i några dagar önskat sig tårta till fika. Så idag lovade jag att han skulle få en.
 Vi vispade grädde och färgade den med karamellfärg.
Vi hade förberett chokladmousse.
Efter att vi lagt ihop bottnarna med fyllning av chokladmousse och jordgubbssylt så började vi klicka på grädden i olika färger.
Sedan bredde vi ut grädden och fick en härligt regnbågsfärgad tårta med karamellströssel i form av små runda kulor på.
Så fick sig sonen en tårta till 11 fikat denna söndag.
Gott!
Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar