tisdag 15 mars 2016

Ännu en dag vid ritbordet........


Skolarbete hela dagen idag så gott som. Jag har bland annat en inlämningsuppgift och den består av ritningar. Jag använder mig av min egna ritning över vår trädgård och sedan har jag idag lånat svärmor och svärfars trädgård och gjort en plan för den. Surprise för dem ;)...
De vill inte ha en trädgård som kräver mycket skötsel så det har jag utgått ifrån.
Så här blev den, jag inriktade mig på att få lite avskiljare på en ganska öppen tomt. Behålla så mycket av den stora gräsytan som möjligt och valde att plantera i hörnen. En grusad yta med odlingslådor på långsidan och några träd i grupp på gräsmattan.
Enkla lättskötta ytor med växter som inte kräver massor av skötsel.
Men nu lämnar jag deras trädgård åter för dem att göra vad de vill med den :).
Jag har haft god hjälp vid ritbordet idag av Erik som också har ritat.
Han börjar pigga på sig och det är så skönt.
Nu lite tid med familjen.
Anki

2 kommentarer:

  1. Åh, tittar på dina ritningar och känner mig så avis! SOM jag skulle vilja kunna se och planera som du. Jag kör lite på känn men med facit i hand kan jag inte riktigt säga att det blev så bra. Det mesta av vår trädgård är som den "alltid" varit.... tyvärr. Men det har funkat bra hitills. I år får det bli grönsakerna som får uppmärksamhet så får jag ta hjälp av dig framöver istället :)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla kan lära sig! Största felet är att man oftast börjar fixa lite överallt i trädgården och då blir det lätt rörigt men det kan vara mysigt det också. Grönsaker är bra och roligt att odla. Börja med lätta tacksamma sorter och ett par som kräver mer så blir det roligt och spännande samtidigt!
      Kram

      Radera