måndag 14 mars 2016

En längtan........

Helgerna går allt för fort och måndagen kom med stormsteg. Denna helgen har ägnats åt att pyssla om en sjuk Lilleman, jobba, träna hund och bara vara ledig.
Vädret har varit ganska ok, med takdropp från smältande snö och även snön på marken börjar det ta ordentligt på, äntligen!
Jag längtar efter att det blir snö fritt så jag kan få snöra på mig löparskorna igen och tillsammans med hundarna dra ut på den dagliga rundan i skogen.

Jag behöver det för energins skull, känner mig alltid pigg och fulltankad efter dagens runda av löpning i skogen.
Så nu hoppas jag på finväder och några dagar med lite mer plus grader så all snö smälter. Men först får jag nöja mig med takdropp och att ta hand om Lilleman som fortfarande har feber.
Måndag, ja då kör vi denna nya vecka!
Anki


2 kommentarer:

  1. Jag sprang idag! Tog ut lite flex på jobbet och åkte hem och sprang några km Helt underbart i vårsolen! Hoppas du kommer igång snart du med.

    Sån härlig regnbågstårta också!!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu längtar jag efter barmark! Här är fortfarande snö och is i skogen och på tomten. Asfalten är ren men inte lika rolig att springa på.
      Ja visst var det kul med en regnbågstårta!
      Kram

      Radera