söndag 6 mars 2016

Extra gott till frukost............

Bland det bästa med helg är att kunna njuta av långa frukostar tillsammans med familjen. Sitta ner och prata länge.
I veckan gjorde jag kycklingbaguetter som blev så goda så nu tänker jag tassa ner och göra varsin till mig och M till frukost.

Jag gjorde ett par kycklingfileer i ugnen och sedan gjorde jag en röra på:

1 Grillad kyckling filé
2 msk Cream fraich
1 tsk Chilisås
Gul Curry
Salt
Blanda och krydda efter smak. Lägg i kycklingen som du skurit i bitar. Blanda ihop ordentligt servera i baguette eller fralla tillsammans med sallad och andra grönsaker.

Receptet fick jag av en vän och det är riktigt gott och så enkelt.
Ha en härlig söndag!
Anki

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig helgfrukost! Ser smaskigt ut, ska testas!
    Ser också ut att ha varit ett riktigt lyckat kalas. Fint med svart och vitt - ovanligt. Tårtan var superfin... men jag som är lite spindelfobisk hade ju aldrig vågat äta... ha ha.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ann-Mari!
      Tycker verkligen ni ska prova smörgåsen, mycket gott och enkelt. Ja det vart fint med det svart/vita. Jag ör livrädd för spindlar men vad gör man inte för barnen? Och i marsipan är de ok:).
      Kram

      Radera