lördag 2 januari 2016

Barnledig.....

Vi blev ju barn fria igår då Erik ville åka och sova över hos storasyster, det är vi inte vana vid kan jag säga.
Gick runt och tände lampor i rummen när mörkret kröp på och förklarade för M att jag gillar inte när han är borta.
Jag är ingen hönsmamma i den bemärkelsen att jag passar på allt de gör och hjälper till, nej snarare tvärt om. Jag vill att de ska försöka själva och om de behöver hjälp då hjälper jag gärna till.
Jag är en ganska bestämd mamma med tydliga regler och som min stora tös brukar säga - Om det blev bråk med någon kompis och jag berättade det så frågade du alltid vad jag hade gjort.
Ja det är nog jag väl sammanfattat, två bråkar sällan för att det är ens fel.
Men jag vill ha mina barn hemma, jag vill att dom är med. Jag tycker om att göra saker tillsammans med dem och hela familjen. De får gärna vara iväg och leka eller på aktiviteter men annars...
Ja ni förstår säkert vad jag menar.
Men som sagt vi blev barnfria igår och bestämde oss för att gå på bio, så En underbar jävla jul tittade vi på. Den hade sina roligheter men nja inte riktigt vad jag förväntade mig. Vi åt på hemvägen och sedan slängde vi oss i soffan en stund innan vi kom i sängen där jag läste i några timmar. Men nu väntar vi på att Lilleman och hans stora syster ska komma!
Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar