söndag 22 november 2015

Många funderingar........

Söndag morgon och jag sitter uppkrupen i soffan med en varm filt om mig. Den har kommit åter den där förkylningen jag drog på mig för två veckor sedan. Dunkande huvud av täppta bihålor och feber på det. Inte kul!
Men nog klagat om det.
Sitter här och lyssnar på rapporterna om snökaos i södra Sverige och tänker att snart så kommer den snön. Det är väldigt blandade känslor när jag tänker på snö, hela familjen gillar att åka skidor, det blir ljusare och barnen kan leka och bygga snögubbar. Men det behöver ju inte bli så galet mycket! Just nu har vi ett lätt puder täcke av snö som kom för någon dag sedan och det är klart att lite till får det ju gärna vara om det nu ska vara snö.
Veckan som väntar innebär att det är dags att plocka fram ljusstakar och stjärnor. Kontrollera så alla fungerar och kanske måste det köpas någon ny. Man hinner fundera och planera mycket när man ligger här i soffan......
Anki

3 kommentarer:

  1. Usch va trist, hoppas du piggnar till snart! Nu ska jag ut med barnen, hans fixar igår nya tvättstuga... Det luktar avlopp😱😷

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt med ny tvättstuga men avloppslukten kan man ju vara utan.... Men snart är det ju klart! Tack, jag hoppas inte det blir lång varigt detta.....!
      Kram

      Radera
  2. Usch va trist, hoppas du piggnar till snart! Nu ska jag ut med barnen, hans fixar igår nya tvättstuga... Det luktar avlopp😱😷

    SvaraRadera