onsdag 6 april 2016

Smatter............

Jag vaknade tidigt idag av smattret från regndropparna mot fönsterblecket. Det kändes väldigt varmt och mysigt där i sängen och jag hade stor lust att bara dra täcket över huvudet och fortsätta sova.
Men efter att ha tagit mig upp väckte jag Erik som var nästan lika trött han, fixade frukost och sedan gav vi oss av till skolan för Eriks del och mot skogen för mig och hundarna.
Efter morgonens skogsrunda kom vi hem genomblöta och njöt i fulla drag av att komma in i värmen och få ta på torra kläder och pälsen gnuggad med en handduk.
Nu har vi landat i soffan med frukost nr 2 som består av kvarg och frukt.
Här tänker jag nu sitta en stund och bara njuta av tystnaden, läsa och bara vara.
En regnig onsdag i april helt enkelt!
Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar