onsdag 13 april 2016

Det blev en liten Doris.....

Veckorna går fort, onsdag och snart helg. I helgen ska vi hämta hem lilla Doris. Vem är då Doris? Jo hon är en liten bc tjej som jag tänker träna lydnad med och som kan hänga med M i löparspåret.
Som ni vet har vi ju haft bc i familjen ganska länge, vi har det senaste haft vår fina Molly som efter att vi flyttade inte alls trivdes när hon inte fick valla varje dag. Så jag pratade med hennes uppfödare och de ville gärna köpa tillbaks henne då de behövde en ny hund för vallning. Så det fick bli så. Molly trivs, vallar och de satsar högt inom vallningen med henne och det känns roligt att jag trots allt lyckats så bra med grunderna att de tycker att hon är så duktig så de vill tävla med henne. Även om vi saknar Molly så vet vi att hon har det jätte bra och är sig själv igen och det känns så bra.
Men jag vill träna lydnad och det skulle jag kunna göra med labbarna naturligtvis men jag känner att tävlingslydnad och jaktträningen inte funkar ihop för mig. Så labbarna jakttränas och lilla Doris ska lydnads tränas är det tänkt. 
Så här har ni henne lilla Doris, dock bara 5 veckor på bilden.
 På dessa bilder är hon 7 veckor.
Det blir vår första trefärgade bc, vi har bara haft svart/vita förut.
Vi ser med spänning fram emot vår nya familjemedlem och skickar samtidigt ett tack till vår fantastiska uppfödare som gör livet toppen för Molly och ger oss möjligheten att få träna en liten Doris istället.
Nu dags att starta dagens jobb här vid datorn!
Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar