lördag 9 april 2016

Fortsatt arbete och planering...........

Fint väder men ganska kallt idag. Här fortsätter jobbet med att fixa hundgården. Inte så mycket att visa vad gäller den just nu. Vi har handlat lite växter.
 Kanske lite uttjatat i trädgårdssammanhang men jag älskar buxbom. Formen på de runda kloten eller snygga lite strikta häckar tilltalar mig. Så det fick det bli några stycken. De ska planteras med prydnadskörsbär och något gräs har jag tänkt.
Vi planerar för baksidan och hur vi vill ha det där. Vi funderar och stegar ut. På fotona kanske det ser ut som att vi har en jätte stor träsgårdsyta att jobba med men hela ytan inklusive etaget och vägen är ca 750 m2, så bilderna luras lite kan jag säga. Så vi får klura lite på hur vi vill ha det på den yta som finns att göra något med. Men nu tror jag tanken är klar och vi har en plan. Men innan det är dags för baksidan så ska framsidan bli klar så bara att fortsätta jobba.
Anki

2 kommentarer:

  1. Nu har jag läst ikapp lite hos dig och ni är verkligen flitiga! Jättekul att se så många fina bilder från er vardag. Jag har uppdaterat lite men imorgon bär det av igen för sista veckan innan vardagen kommer tillbaka igen. Nu ska jag ut och njuta av dagen och solen. Ha det gott vännen! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi kämpar på och vill ha det stora klart innan det är sommar och semester. Tänkte att vi skulle kunna ägna ledigheten till att bara vara, läsa och bada. Ha ha knappt så jag tror på det själv men ja så är tanken.
      Ska titta in till dig lite senare.
      Kram

      Radera