fredag 24 juni 2016

Så vackert..........

Jag har tagit så mycket bilder när vi varit iväg så jag måste ju visa några till. En av dagarna var vi in till Rhodos stad, för en byggnads nörd som jag så är det ett paradis av gamla vackra byggnader och gatubeläggningar.
Visst är den otroligt vacker gatubeläggningen? Men inte den bästa att gå på dock måste jag säga.
En av många portar in till Rhodos stad.
Men visst är det vackert?! Åh jag bara älskar dessa byggnader.
Så vackra portar och byggnader överallt. 
Den här långa gränden av gamla stenbyggnader och den fantastiska stenbeläggningen på gatan och porten längst bort som mynnar rätt ut mot havet. Man blir glad av att bara se den.
Marknads och butiksgatorna som bjuder på allt och inget. Vi var tidigt på morgonen men efter en timme så var dessa gator fulla av folk, både inhemska och turister. Ett trevligt myller av människor och försäljare. Ett stort plus var att inga försäljare ville dra med oss in i butikerna och försöka övertala att köpa.
Och vad sägs om att avsluta rundturen i Rhodos stad med lite mat på detta härliga ställe?
Ja som ni förstår så har vi njutit massor och jag har många många bilder men nu får det vara slut med rese bilder för denna gången.
Men tillbaks till Rhodos kommer vi att åka det är helt säkert.

Anki


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar