onsdag 25 maj 2016

Glädje i odlingslådor...........

Jag älskar att jobba i trädgården och att odla. Våra pallkragar har blivit målade och fyllda med prima hästgödsel och jord.
Så nu var det dags att så och plantera.
Jag har satt två olika sorters potatis i odlingslådan längst bort sedan blev det purjolök, morötter, rädisor, salladshuvud, plocksallat, ruccola och i den sista jordgubbsplantor. I hinkar har jag tomater och det får nog räcka så för i år.
Nu väntar vi bara på att det ska börja växa så vi kan plocka lite färska grönsaker att ha till middagarna nu i sommar.
Sann lycka att kunna gå ut och plocka egen odlade grönsaker, lycka i odlingslådor helt enkelt!
Anki

2 kommentarer:

  1. du vet ju att jag hatar odlingslådor, men får nog medge att det blev snyggt med svart till gångjärnen !!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att du inte gillar dem, men ja visst blev det snyggt med svart mot gångjärnen! Själv älskar jag dem, smidiga och i bra höjd!
      Kram

      Radera